Kirándulás Grazba

Adventi kirándulás

2016. december 9-én, 7 óra után pár perccel útnak indult 56 felsős tanulóval és 3 kísérő tanárral egy autóbusz. A korai zúzmarás utunk Ausztria felé tartott, s mire átértünk a határon lehetett érezni, hogy szép verőfényes napunk lesz, a buszban maradhatnak a plusz ruhák.

Első úti célunk Riegersburgba, a Zotter csokigyárba vezetett. Gyors mosdózás után -ami a fiúknak kicsit meglepő volt - egy mozi teremben gyülekeztünk. Itt a tulajdonos kisfilmjét tekintettük meg, melyből kiderült, hogyan fejlődött a manufaktúra, honnan származik és miből is készül a finom csokoládé. A bemutatkozás után jöhetett a várva várt kóstolás. Olyanok voltunk, mint Gombóc Artúr, többféle ízesítésű, állagú, 100 %, 90 %, …..60 %-os csokoládét ehettünk, a kakaóbabtól…. a pralinéig, a forró csokitól…. a chilis csokiig.  A kóstolás végén még egy kis ecetes uborka is landolt többek szájában. Souvenir-vásárlás után folytattuk kirándulásunkat Graz felé. A délutánt itt, Steiermark tartomány székhelyén, Ausztria második legnépesebb és második legnagyobb egyetemi városában töltöttük.

Hosszú sétát tettünk az óvárosban futurisztikus épületek, középkori házak, romantikus utcácskák és terek között. Megtekintettük a Sporgassét, a Főteret (Hauptplatz), a Városházát (Rathaus), a Mura-szigetet (Murinsel), a Művészetek Házát (Kunsthaus), majd Európa legmeredekebb siklójával feljutottunk a Schlossbergre, a Várhegyre, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a város piros téglatetőire. Graz jelképe, az Uhrturm, az óratorony hatalmas számjegyei és felcserélt óramutatói hasonló benyomást keltettek. A hegyről lefelé a 260 fokból álló Schlossberg lépcsőn jutottunk le. Graz reneszánsz stílusú tartományi székház udvarában megcsodáltuk a jégből készült jászolt. Ezután jutott idő a Főtéren az adventi vásárban körülnézni.

Gyerekek véleményei:

„Ez volt életem legjobb kirándulása a barátaimmal. Főleg a vár, és a felfelé tartó út tetszett a legjobban. A Karácsonyi vásáron tudtam anyukámnak ajándékot venni, aminek nagyon örült.”

„Nagyon élvezetes kirándulás volt, sok mindent láthattunk. Attól kezdve, hogy felszálltunk a buszra még az úton is csomó mindent láthattunk. Ami a legjobban tetszett, az az volt, amikor felértünk a hegyre, mert ott hihetetlenül gyönyörű volt a kilátás és csomó jó képet tudtam készíteni. Az is nagyon jó volt, amikor a vásárra mentünk és körülnézhettünk, és tudtunk venni a szeretteinknek ajándékot. Bár mire visszaértünk a buszhoz nagyon elfáradtam, de nagyon jól éreztem magam.”

Szujkerné Imre Ildikó némettanár, szervező

Módosítás: (2017. március 06. hétfő, 13:28)